יום רביעי, 3 בפברואר 2010

מכללת יתרונות - מסחר מט"ח בטווח הבטוח

מכללת יתרונות ממשיכה להפתיע,
לסחור בטווח הבטוח!

מאת: נחשון בן עמי


מזה שנה אני עוקב אחר מכללת יתרונות בניהולו של הרב יזהר מחפוד היו'
בכתבות הקודמות ראיינתי מספר תלמידים שהביעו את התפעלותם ממנהל המכללה ומהשיטה המיוחדת של המסחר אותה הם לומדים, רובם ככולם היו מלאי התפעלות ושבחים ומלאי תקווה להתחיל לסחור ולהתחיל להרוויח במסחר המט"ח.
חזרתי השבוע לראות ולשמוע שוב מה התחדש במכללת יתרונות, ראיתי את המקום וראיינתי מספר תלמידים. והתוצאות מוגשות לפניכם הקוראים:
המשכן החדש
ראשית ברכות על המשכן החדש והיפה באופן מיוחד שהמכללה עברה אליו בפתח תקוה, המקום יפה, גדול ורחב ומסודר באופן כזה שיספק את כל השירותים והתמיכה למסחר לתלמידי המכללה. במקום חדר לימוד מאובזר היטב עם מיטב הכלים להוראת המסחר . בנוסף לזה יש חדר לאימון תלמידים הזקוקים לחיזוק ועזרה בהבנת השוק וטקטיקות המסחר השונות. גולת הכותרת היא חדר המסחר החי שאליו מגיעים תלמידים לסחור במסחר אמיתי, רוכשים ניסיון ופרקטיקה בהנחיית הצוות והרב יזהר מחפוד היו'.
המטרה היא שכל תלמיד ירכוש ניסיון והרגש במסחר עד שיהיה חי נושא את עצמו. במכללה יש כ 50 עמדות מסחר ולימוד המשרתות את מאות התלמידים של המכללה.

לחדר התמיכה והשירות לא הורשיתי להיכנס מפאת רגישות הדברים שיש שם, אך מה שהצלחתי לראות זה קבוצה של סוחרים ואנשי צוות שסוחרים במסחר החי ותוך כדי זה עונים ותומכים בתלמידים הסוחרים בביתם.

פלאי פלאות
באותו היום שנכחתי שם, הגיעה כיתה כ 18 תלמידים (בלע"ר) להתאמן במסחר חי עם הרב יזהר, ישבתי בצד כאחד התלמידים ובחנתי את מה שנעשה במהלך 4 השעות של המסחר הרציף.
לומר את האמת, לא הרבה הבנתי, אך ראיתי איך הרב יזהר מסביר מה השוק עומד לעשות בעוד מספר דקות או שניות, ואכן כך היה, פלאי פלאים! כמעט תלשתי את שערותי מתדהמה. והתלמידים יושבים רכונים על מסכיהם, ושותים בשקיקה את דבריו ומבצעים כל אחד כפי יכולתו מסחר אמיתי. כל רבע שעה או חצי שעה, הרב יזהר שואל מי נכנס וביצע עסקה, והתלמידים עונים, זה הרויח 20 פיפס וזה 40 פיפס והאחר 10 פיפס..ואני שואל את עצמי , מה קורה כאן האם זה אמיתי...?!
ואחד התלמידים לוחש לי".. כן! זה אמיתי, אתה עוד לא ראית כלום.. הרב מאמן אותנו מה שאף אחד בעולם לא עושה כך, הן בשיטה המיוחדת מאוד שאין כדוגמתה והן בתמיכה האבהית שהוא מעניק לכל אחד מאיתנו והנה אתה רואה את התוצאות"

האם יש 100% הצלחה?
לקראת סיום המפגש התלמידים סיכמו שבסך הכל כל אחד הרוויח עשרות פיפסים, שאלתי את זה שישב לידי מה הכוונה?
למענה התשובה הבנתי שמדובר בכמה מאות דולרים או בכמה עשרות דולרים , תלוי מה גובה תיק ההשקעה של כל אחד מהסוחרים שנכחו במקום.

כאן כבר התחלתי להתבלבל..
לשבת 4 שעות ולהרוויח כמה מאות דולרים, או כמה עשרות?! התלמיד עונה לי: " זה פשוט ולא פשוט!" אני שואל, מה הכוונה?
והוא מסביר לי בלחש.. " השיטה עובדת 100% , אך זה תלוי בתלמיד כמה הוא רציני..כמה הוא מתאמן, סבלני ובעל אורך רוח ועד כמה הוא דבוק לשיטה של הרב ושומר על קשר, היו איתי חברים שלא השקיעו זמן מספיק או לא עמדו בהנחיות והכללים שהרב מלמד בפרט כאלו שהיו לחוצים כבר להרוויח מתוך לחצים כאלה ואחרים ואכן הם נפלטו, היו כאלו שהתחילו לרעות בשדות זרים סטו מן הדרך ואחר כך חזרו..ויש שמתביישים לחזור... אני עקשן ולמדן מטבעי יש לי אורך רוח ללמוד כי זה מקצוע מדהים ומורכב ואני רואה ברכה כמו כל אלה שנמצאים כאן היום, מי שאתה רואה כאן אלו הרציניים והמתמידים שהרב בחר לזמן אותם לשלב מתקדם זה."

מקצוע לכל דבר ועניין
ואני מקשה, זה לא מוגזם לומר 100% הצלחה?
תלמיד אחר ששמע את שאלתי מתפרץ, כל אחד מתלמידי המכללה רואה שיש כאן אחוזי הצלחה גבוהים ביותר, עד 100% אם מתאמנים כמו שצריך, כבר בהתחלה רואים יותר מ 80% הצלחה בעסקאות שזה הבה מאוד וגם נדיר בשוק ההון, המקצוענים בחוץ מתהדרים ב 70% הצלחה, כתלמידים מתחילים אנחנו כבר יותר מזה, בגלל השיטה המדוייקת, התמיכה והעזרה המיוחדת של הרב."
בן שיחי הראשון מוסיף: " יש כבר כמה בודדים שהגיעו ל 100% הצלחה אחד מהם אני מכיר באופן אישי"
אני שואל: כל אחד יכול להצליח?
אחד החברים עונה והשני מנענע בראשו בהסכמה: "כן, כל אחד בקצב הלמידה שלו ובמידת ההשקעה והדבקות במטרה!, מי שחלש באופיו או נמהר ובלתי ממושמע יהיה לו יותר קשה ואולי אף לא יצליח, יש כאן מקצוע רציני וחשוב שצריך להתייחס אליו בהתאם, בניגוד לכל מה שקורה בענף זה למי ששמע ויודע המצב בחוץ עגום, אנחנו באנו למכללת יתרונות ללמוד מקצוע ומתייחסים לזה כך וזה מה שמנחה אותנו הרב יזהר"

בכמה זמן שאפשר להגיע להצלחה?
"תראה, יש כאלה שתוך 6 חודשים החלו לסחור בדרגה ראשונה ויש לאחר 9 חודשים, תלוי בתלמיד וההצלחה שלו בתוכנת ה"דמו" שמדמה מסחר חי ועד כמה הוא שומר על קשר, מתעד עסקאות וצמוד לכללים. באופן כללי צריך לדעת שאנו לומדים מקצוע וככל שעובר יותר זמן זה הולך ומשתבח. הרב יזהר מכוון אותנו לשנה עד שנתיים אימון והתמקצעות עד שנהיה אומנים. זה מקצוע וצריך להתייחס לזה כמקצוע ולא כתחביב וכן במכללה אנו לומדים ומתייחסים לזה כמקצוע עם מה שמשתמע מכך"
האם תמליצו לאחרים להגיע ללמוד במכללת יתרונות?
הדברן בין השלושה עונה מיד: " כן, למי שאני מזהה אצלו ישוב דעת ורצינות כללית לחיים ואישיות זהירה מטבעה, מי שיש לו נטייה לקלות דעת והרפתקנות לא אציע, אני אישית הבאתי 3 חברים וידידים לכאן, אני והם לא מצטערים על כך, יש הרבה חברים שהביאו את ילדיהם או בני משפחתם ללמוד במכללה."

בנתיים הרב יזהר החל לסכם את מה שנלמד באותו מפגש מרתק, גם כל תלמיד סיכם מה למד ומה הערך המוסף שקיבל במפגש, ראיתי את האושר והניצוץ על פניהם של התלמידים ואיך כולם מלאי רגשי תודה והוקרה לרב יזהר שמנחה אותם באבהיות ומקצועיות רבה. ביציאה תפסתי כמה חברים לשיחה מרתקת ועל כך אם ירצה השם בפעם הבאה. " אם לא ראיתי ושמעתי, לא האמנתי "

מספר הטלפון של המכללה 0732-850850

כתובת האתר
www.yotronot.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה